El pla d’acció tutorial és el marc en què s’especifiquen els criteris per organitzar l’acció tutorial a la nostra escola i les seves línies prioritàries de funcionament:
- Actuacions que assegurin la coherència educativa en el desenvolupament de les programacions i la pràctica docent de l’aula per part del professorat del grup.
- Actuacions que, d’acord amb la planificació realitzada per l’equip docent, guiaran el programa d’activitats que s’ha de realitzar en l’horari lectiu.
- Actuacions per atendre individualment l’alumnat sobretot aquell que més ho necessiti.
- Actuacions que permetin mantenir una comunicació fluïda amb les famílies, tant amb la finalitat d’intercanviar informacions sobre els aspectes que puguin resultar rellevants per millorar el procés d’aprenentatge de l’alumnat, com per orientar-lo i promoure la seva cooperació en la tasca educativa del professorat.
Així doncs, l’acció tutorial comprèn un conjunt d’actuacions d’acord amb les línies establertes en el Projecte Educatiu de l’Escola, en el Document d’Estil Metodològic i en el marc del Pla de l’Acció Tutorial.
- Promoure la integració de l’alumnat en el seu grup classe i aconseguir implicar-los en la participació de les diferents activitats del centre.
- Orientar l’alumnat en els aspectes personals i professionals.
- Conèixer per part del professorat les aptituds i interessos de l’alumnat del seu grup.
- Coordinar la comunicació entre tutors personals, tutor de grup, famílies i entre aquests/es i la resta del professorat del grup.
- Fomentar les relacions interpersonals entre els diferents membres de la comunitat escolar.
- Aconseguir que l’alumne/a conegui el funcionament del centre i dels seus mecanismes de participació.
- Informar l’alumnat dels acords presos en les sessions d’avaluació i comentar-los de manera personal el seu rendiment (ESO, PFI, CAM i CAS).
- Programar les activitats que s’han de desenvolupar en les hores lectives amb el grup classe.
Per tal d’assolir els seus objectius, l’acció tutorial anirà dirigida als següents àmbits, els quals es concretaran en les línies generals d’actuació:
– Activitats dirigides als tutors/es i professorat en general
– Activitats dirigides al grup d’alumnes
– Activitats dirigides a les famílies.