skip to Main Content
93.803.27.00 - Plaça Castells, 10 (Igualada) · secretaria.igualada@escolapia.cat

L’Escola Pia d’Igualada proposa un model educatiu obert, acollidor i inclusiu. Aquest model es fonamenta i és possible gràcies a una organització en què el Departament Psicopedagògic ocupa un lloc privilegiat. Amb el suport d’aquest Departament, l’escola treballa amb la finalitat de dotar d’eines, estratègies i recursos perquè l’alumne pugui seguir el seu procés d’aprenentatge d’acord amb el seu nivell i capacitat, sense descuidar el seu procés maduratiu emocional i social.

OBJECTIUS

  1. Orientar i assessorar els educadors sobre el procés d’aprenentatge d’alumnes amb necessitats educatives especials.
    A
  2. Vetllar per un bon traspàs d’informació entre els diferents cursos, etapes.
    A
  3. Assessorar i col·laborar en l’elaboració del Pla d´Acció Tutorial.
    A
  4. Assessorar i atendre de forma individualitzada els alumnes i les seves famílies davant una problemàtica psicopedagògica.
    A
  5. Realitzar, a totes les etapes, proves psicopedagògiques (aptituds, hàbits d’estudi, lecto-escriptura, autoestima, interessos professionals, atenció…) per detectar, prevenir, diagnosticar i orientar davant dificultats d’aprenentatge, trastorns conductuals o de personalitat, alumnes amb necessitats educatives especials, situacions de desestructuració familiar i/o absentisme.
    A
  6. Vetllar per la correcta aplicació del Protocol per a alumnes amb TDAH/dislèxia.
    A
  7. Elaborar plans individuals, adaptacions metodològiques i materials d’atenció a la diversitat.
    A
  8. Coordinar-se i treballar conjuntament amb serveis externs: professionals de la salut (CDIAP, CSMIJ, EAP, CREDA, Serveis socials, psiquiàtrics i psicòlegs externs).
    A
  9. Seguiment d’alumnes amb necessitats educatives especials derivades de limitacions molt significatives, tant en el funcionament intel·lectual com en la conducta adaptativa, els quals requereixen al llarg de tota l’escolaritat mesures i suports intensius per poder relacionar-se, participar i aprendre (SIEI).

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

DIRIGIDA A: 

  • Alumnes amb un retard significatiu de l’aprenentatge i/o dificultats en algunes àrees o matèries.  Alumnes amb altes capacitats.
  • Alumnes nouvinguts.

ORGANITZACIÓ:

  • Comissió atenció diversitat.
  • Reforç psicopedagògic i suport dins de l’aula ordinària.
Back To Top