Benvolgut/da,
Aquest serà el darrer comunicat d’informacions setmanals d’aquest curs escolar. Han estat trenta-nou informatius que han volgut, en tot moment, mantenir-vos informats de la vida diària a l’Escola. En tot cas, durant el juliol encara us enviarem alguna informació del vostre interès sobre la previsió del curs 20-21.
En aquest darrer comunicat us informem que la Rosa Queraltó ja s’ha incorporat a la feina i alhora volem agrair moltíssim la tasca feta a la Carla Peña que ja finalitza la seva activitat a l’escola. Per altra banda, volem enviar molta energia a l’Ester Masgrau en la seva recuperació.
De cara als propers dies, la Secretaria i Administració finalitzarà la seva activitat el 17 de juliol. A partir del divendres 24 de juliol la Llar d’Infants oficialment acaba el curs escolar i també donarem per acabat el Casal d’Estiu (fins al setembre). La Peça continuarà una setmana més, fins el 31 de juliol. El Mou-te manté diferents activitats durant tot aquest temps. Per altra banda, l’equip directiu continuarà organitzant el curs 20-21 durant tot aquest mes de juliol.
Per tant, en un moment o altre, arribarà un període de descans, merescut i necessari, per tothom. Gràcies per l’esforç posat en aquest curs 19-20 per fer possible el que, en molts moments, semblava impossible.
1.-Previsions pel curs 20-21
A dia d’avui, el Departament d’Educació encara no ha publicat les instruccions pel curs 20-21 que ens permeten avançar en l’organització del proper curs. Amb les diferents reunions que tenim amb els SSTT ens transmeten la necessitat de treballar amb tres plans: Pla A (grups habituals), Pla B (grups reduïts) i Pla C (confinament). En el cas del Pla B les ràtios que es plantegen serien de 18-20 alumnes per Infantil i Primària i 25 alumnes per la Secundària.
Independentment del pla que finalment s’hagi de desenvolupar, de ben segur que haurem de seguir mesures de prevenció que permetin la traçabilitat en cas que sigui necessari. A més, les escoles haurem de tenir un pla de contingència en cas que s’hagi d’aplicar el Pla C.
Està previst que les instruccions surtin el dia 30 de juny tot i que encara no hi ha res confirmat. Per tant, ens caldrà esperar i organitzar el curs 20-21 de seguida que rebem les instruccions. Aquest curs ja ens ha ensenyat a treballar amb poc marge de temps i a adaptar-nos a les mesures de prevenció que marquen les autoritats. En tot cas, des de l’Escola ja ens hem avançat, i hem revisat els espais disponibles que tenim a l’escola i el número de l’alumnat per preveure quina seria la nostra situació en cas que s’apliqui el Pla B.
2.- Totes les informacions del nou curs
Com fem cada curs escolar, disposem d’un espai al web amb les informacions del nou curs on hi pengem diferents documents perquè puguin consultar-les les nostres famílies. Continuarem treballant durant el juliol per afegir i actualitzar la informació. Aquí podeu accedir-hi.
3.- Trobada inici del curs 20-21
La Secretaria, l’Administració de l’Escola i el personal del PAS iniciaran la seva activitat laboral el dimecres 25 d’agost, a les 8.00h i amb tots els equips docents ens trobarem dilluns 2 de setembre, a les 9.00h del matí.
L’horari serà el següent:
Personal d’Administració i Serveis
- Del 25 d’agost al 14 de setembre: Jornada intensiva de 8.00h a 14.00h.
Personal Docent
- De l’1 a l’11 de setembre: Farem jornada intensiva de 8.30h a 13.30h a excepció de la Llar que començarà la jornada lectiva el dia 2 de setembre.
- A partir del 14 de setembre: Jornada assignada a cadascú/na. Inici del nou curs escolar.
4.- Punt de situació del Complement de tutoria
Es mantenen encara reunions de la Mesa Negociadora amb els sindicats per abordar les diferents qüestions i dubtes que se susciten a l’hora de l’aplicació concreta del complement de tutoria i que requerirà un acord de la Mesa Negociadora.
Des de les entitats patronals s’està ultimant una proposta de regulació d’aquest complement, amb la intenció de pactar-la amb les organitzacions sindicals del sector. Per tant, esperem que a l’inici del curs 20-21 tinguem ja les respostes necessàries sobre aquest tema.
5.- Guanyadors de la XXVIII Festa de les Arts de l’Escola Pia d’Igualada
Des de la Comissió de la Festa de les arts, ens informen dels guanyadors i guanyadores de les obres de la XXVIII edició de la Festa de les arts. Aquí teniu els resultats.
En aquesta edició, convocada sota el lema de “La petjada”, teníem tot organitzat perquè els membres del jurat fossin membres de l’Associació de Gent Gran d’Igualada; les circumstàncies, però, van paralitzar tot el procés de reunions i deliberacions.
En aquesta ocasió, el jurat ha estat format per les següents persones: Èlia Bosch, Maria Esplugas, Margalida Fullana, Otger Gabarró, Núria Guirado, Marta Llorens, Sofia Melero, Aura Olivan, Janna Ortínez, Joan Pons, Marina Ramiro, Elisa Rochel, Mar Solà, Aina Valls i Jana Vaqués.
6.- Premi obtingut a la Barcelonada
Cal felicitar els alumnes que han guanyat el premi de FOTO LLIURE!! En aquesta edició hi han participats 2600 alumnes de tot Catalunya a la Barcelonada i prop de 40 eren de l’Escola Pia d’Igualada. El grup nº3, format per Pablo Carrasco, Marc Cantero , Alex Mora i Roc Vila, ha guanyat el premi de FOTO LLIURE! Podeu trobar l’acte de premis en el següent enllaç (minut 27): https://youtu.be/nmAHInQHw0U.
S’han destinat 4.000€ al Banc de Queviures i Creu Roja enlloc de fer uns premis més ostentosos, per tal de poder posar el granet de sorra a la situació actual. Una fantàstica notícia!!
7.- Reunió de les comissions del curs 19-20
Recordem que dilluns 29 de juny, de 9.30-10.30h els membres de les diferents comissions que han funcionat aquest curs es reuniran per fer balanç de la tasca feta. Cada coordinador/a és responsable de convocar aquesta reunió. Poden ser trobades telemàtiques. Aquí llistat de comissions i membres.
8.- Primers resultats de la Xarxa Suport Mutu
Ens fa molta il.lusió compartir-vos les primeres experiències dels membres de la Xarxa de Suport Mutu de l’Escola Pia!
De ben segur que aquesta xarxa ens pot enriquir a tots i totes! La Xarxa de Suport Mutu és un espai virtual en què compartir necessitats i oferiments de reforç acadèmic, activitats de lleure o acompanyament emocional. Podeu entrar-hi i investigar més sobre aquesta comunitat.

9.- L’Ajuntament es reuneix amb tots els centres educatius
Dijous 25 tots els centres educatius vam estar convocats a una reunió amb l’Alcalde, Marc Castells, i la Regidora d’Ensenyament, Marisa Vila. En aquesta trobada, tots els centres educatius hem expressat els neguits que tenim de cara al curs vinent i hem fet peticions a l’Ajuntament. Com no podia ser d’altra manera, la preocupació compartida és la previsió d’espais addicionals que s’haurà de fer si el Departament d’Educació ordena la reducció de ràtios pel curs vinent. En aquest sentit, l’Ajuntament ja va demanar als centres educatius les necessitats i des de la regidoria tenen organitzats espais municipals disponibles.
Durant aquest temps, les centres educatius hem tingut una resposta molt ràpida i directe per part de l’Administració local. L’equip de la Regidora d’Ensenyament ha reaccionat de manera eficient per fer arribar la connectivitat a molts alumnes que no en tenien. Per altra banda, el Regidor de Mobilitat, en Miquel Vives, ens ha posat facilitats per organitzar les entrades i sortides per la Plaça Castells.
10.- Proves d’Accés i PAU
L’alumnat del PFI va realitzar les proves d’accés el passat dijous i ara cal esperar fins al 8 de juliol per conèixer els resultats. Esperem que aquesta passa els obri moltes portes en el futur. Per altra banda, l’alumnat de 2n de Batxillerat continua preparant-se per la Selectivitat acompanyat de l’equip de docents que continua amb les classes. Les proves de les PAU seran del 7 al 10 de juliol.
Molt bon estiu a tots/es.
Natàlia Llorente
Directora