Perquè el treball en equip sigui eficaç el primer que els membres d’un equip han de tenir clar són els objectius que persegueixen, a saber: aprendre i ajudar-se a aprendre. Tenir clars aquests objectius, i unir-se per assolir-los millor, equival a incrementar el que es denomina tècnicament la interdependència positiva de finalitats.
També és molt important, si no imprescindible, l’exercici de diferents rols dintre de l’equip: Coordinador, secretari, portaveu i ajudant.
Per accentuar el que es denomina la interdependència positiva de rols és necessari que cada membre de l’equip tingui assignat un rol i sàpiga exactament què ha de fer (les responsabilitats que té) per exercir-lo.
Igualment, si l’equip ha de fer o produir alguna cosa (un treball escrit, un mural, una presentació oral…) és necessari que es distribueixin el treball a realitzar (que tots participin en el treball) i així fer créixer el que s’anomena la interdependència positiva de tasques.
L’ESTRUCTURA COOPERATIVA DE L’ACTIVITAT A L’AULA. Pere Pujolàs Maset (Universitat de Vic) Juny 2013