skip to Main Content
93.803.27.00 - Plaça Castells, 10 (Igualada) · secretaria.igualada@escolapia.cat

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

Les Arts Escèniques i Audiovisuals són una excel·lent eina de desenvolupament de la identitat i l’autonomia personal, ajudant al creixement corporal, intel·lectual i emocional. Però també és una bona manera de fomentar les relacions personals i de grup. Per aquest motiu, i des de les diferents etapes de l’escola es vol treballar en aquest àmbit d’Arts Escèniques i Audiovisuals per tal de fomentar als nostres alumnes el treball en equip i la unió d’esforços per assolir una mateixa fita. 

Aquest projecte ens permet repensar l’escola com a un centre que potencia la cultura i la creativitat. Les Arts Escèniques i Audiovisuals  en l’educació poden esdevenir un factor potenciador de la transformació educativa. A l’hora de connectar aprenentatges, no ens en podem deixar cap. Però és que, a més, les Arts Escèniques i Audiovisuals poden ser allò que els connecti. Amplien el ventall de formes d’accedir al coneixement, hi aporten un element emocional i, sobretot, permeten vincular sabers de naturalesa diversa.

En aquest espai trobareu projectes de diferents etapes educatives que representen aquest treball entorn les Arts Escèniques i Audiovisuals.

PROJECTE
Web sèries DIFERÈNCIES IGUALS del grup “El silenci d’un crit”.

El grup de teatre El Silenci d’un Crit (alumnes de teatre de 3r d’ESO) no s’aturen. Per això segueixen amb el projecte DIFERÈNCIES IGUALS, amb una sèrie online i que acabarà amb una obra de teatre. Dirigida per la docent Montse Basart, els i les alumnes creen conjuntament els guions i segueixen amb els assajos virtualment!
A través de mini històries gravades veiem i coneixem els personatges un any abans del viatge a Tijuana (on en aquest viatge hi haurà una relació entre joves de Tijuana i d’Igualada). Tant a Tijuana com a Igualada hi ha una situació de confinament com a la major part d’indrets del món per una pandèmia (COVID – 19). Què va passar amb aquests joves de Catalunya i Mèxic un any abans del viatge? Com és que al cap d’un any faran aquest viatge?

Capítol 1

Capítol 2

Capítol 3

Capítol 4

Capítol 5

Capítol 6

Capítol 7

PROJECTE
“El silenci d’un crit”

A través d’un projecte d’Arts Escèniques dirigit a alumnat de 3r d’ESO i 6è d’EP, s’ha preparat un espectacle, EL SILENCI D’UN CRIT. Aquest espectacle ha estat escrit i creat per els mateixos alumnes, amb el que en diem escriptura compartida de creació col·lectiva. Això vol dir que no hi ha unes pautes escèniques establertes inicialment, ni un text ni un format. Serà a partir del que sorgeixi en l’àmbit col·lectiu que es crearà l’Acció Artística.
Aquest projecte educatiu i artístic pretén crear a través de les Arts Escèniques un camí cap a l’alliberament, la denúncia, la reflexió individual i col·lectiva, i l’art com a llenguatge que decidim utilitzar per a preguntar-nos sobre la nostra realitat i activar una mirada i consciència crítica.
Aquest projecte pretén treballar aquests aspectes introduint les Arts Escèniques com a motor de treball, amb el doble objectiu de sensibilitzar i alhora aprendre i gaudir del teatre i les seves tècniques. Sensibilitzant i treballant aspectes de gènere, masclisme, violència (assetjament escolar, racisme…).

PROJECTE
“Benvinguts al nostre bar”

És un projecte realitzat amb alumnes de 4t d’ESO dins l’assignatura específica d’ambientació escènica. És el vídeo presentació de la festa de les arts 2018 on s’ha utilitzat la banda sonora de La La Land.

PROJECTE
“Percussió corporal TRY”

És un projecte creat amb alumnes de 1r d’ESO, dins l’assignatura de música. És un espectacle preparat per la rebuda del professorat Erasmus, basat amb el projecte de percussió “Try”, dissenyat per Santi Serratosa.

PROJECTE
“Conte sonor”

És un projecte creat amb alumnes de 4t d’ESO, dins l’assignatura específica d’ambientació escènica i realitzat amb alumnes voluntaris, apassionats per la música i la dansa. És un espectacle que explica una història quotidiana d’escola, des de 4 emocions bàsiques: l’alegria, la ràbia, la por i la tristesa. Fet per fer reflexionar sobre la importància de l’educació emocional, explicat a través de la veu, percussió  i el moviment.

Back To Top