En la nostra escola donem molta importància a ensenyar als alumnes des de ben petits, aquelles eines o estratègies que en moments puntuals els poden ajudar a gestionar diferents situacions. Tant dins l’àmbit acadèmic com en el personal, es trobaran en situacions on hauran de gestionar l’estrès, els nervis, els enrabiades, les injustícies, l’empatia, i per tant, saber relaxar-se, parar a pensar i respirar abans d’actuar és clau per gaudir d’una bona salut emocional.
Són moltes les activitats, dinàmiques, i en general eines que utilitzem per aconseguir aquest benestar personal. A continuació en citem algunes: activitats de relaxació, respiració conscient, ioga, visualitzacions, kinesiologia, meditacions, etc
Les diferents activitats les adaptem a l’edat i al grau maduratiu de l’alumne (des dels més petitons de la llar fins els més grans de batxillerat i PFI). Són molts els moments en què treballem aquestes estratègies ja que s’aprofiten els moments que requereixen d’aquesta baixada de revolucions ¡, estrès, per posar-les en pràctica (després del pati, abans d’un examen, si hi ha hagut un conflicte,…). Tot i així, volem destacar alguns moments on fem aquest treball d’una manera més programada i estructurada: en la tutoria, en matèries com música, psicomotricitat o educació física i visual i plàstica, a través dels 5 minuts per mi, en els tallers Transforma’t de 1r eso, dins la matèria d’emocions de 1r i 2n d’ESO, en teatre i arts escèniques,…