L’Escola Pia d’Igualada proposa un model educatiu obert, acollidor i inclusiu. Aquest model es fonamenta i és possible gràcies a una organització en què el Departament Psicopedagògic ocupa un lloc privilegiat. Amb el suport d’aquest Departament, l’escola treballa amb la finalitat de dotar d’eines, estratègies i recursos perquè l’alumne pugui seguir el seu procés d’aprenentatge d’acord amb el seu nivell i capacitat, sense descuidar el seu procés maduratiu emocional i social.
- Orientar i assessorar els educadors sobre el procés d’aprenentatge d’alumnes amb necessitats educatives especials.
A - Vetllar per un bon traspàs d’informació entre els diferents cursos, etapes.
A - Assessorar i col·laborar en l’elaboració del Pla d´Acció Tutorial.
A - Assessorar i atendre de forma individualitzada els alumnes i les seves famílies davant una problemàtica psicopedagògica.
A - Realitzar, a totes les etapes, proves psicopedagògiques (aptituds, hàbits d’estudi, lecto-escriptura, autoestima, interessos professionals, atenció…) per detectar, prevenir, diagnosticar i orientar davant dificultats d’aprenentatge, trastorns conductuals o de personalitat, alumnes amb necessitats educatives especials, situacions de desestructuració familiar i/o absentisme.
A - Vetllar per la correcta aplicació del Protocol per a alumnes amb TDAH/dislèxia.
A - Elaborar plans individuals, adaptacions metodològiques i materials d’atenció a la diversitat.
A - Coordinar-se i treballar conjuntament amb serveis externs: professionals de la salut (CDIAP, CSMIJ, EAP, CREDA, Serveis socials, psiquiàtrics i psicòlegs externs).
A - Seguiment d’alumnes amb necessitats educatives especials derivades de limitacions molt significatives, tant en el funcionament intel·lectual com en la conducta adaptativa, els quals requereixen al llarg de tota l’escolaritat mesures i suports intensius per poder relacionar-se, participar i aprendre (SIEI).
DIRIGIDA A:
- Alumnes amb un retard significatiu de l’aprenentatge i/o dificultats en algunes àrees o matèries. Alumnes amb altes capacitats.
- Alumnes nouvinguts.
ORGANITZACIÓ:
- Comissió atenció diversitat.
- Reforç psicopedagògic i suport dins de l’aula ordinària.