L’Escola Pia entén l’educació com un procés permanent de creixement que desenvolupa de manera progressiva i harmònica totes les capacitats (físiques, espirituals, intel·lectuals i afectives) de la persona.
L’Escola Pia, sense oblidar els aspectes més cognitius, es compromet a treballar altres dimensions que preparin els nois i noies a viure de manera plena en una societat cada vegada més complexa i que alhora els ajudi a assumir la responsabilitat de construir un entorn millor.
Creiem que, com a persones, ens cal aprendre a aturar-nos, a reflexionar i a pensar sobre el sentit del que fem, fent-nos conscients de nosaltres mateixos, de les nostres possibilitats i límits, de les nostres emocions, i així gestionar millor la pròpia vida.
Més enllà dels coneixements acadèmics i de les habilitats d’aprenentatge, a l’escola hem de treballar per una educació integral que no perdi de vista l’àmbit emocional i interior: què els passa per dins?, què senten?, com gestionen el que senten?, com gestionen el que els passa per dins?
- DIMENSIÓ EMOCIONAL: Saber reconèixer les emocions, expressar-les i gestionar-les correctament ens ajuda en totes les facetes de la vida.
A - DIMENSIÓ SOCIAL: No madurem mirant-nos exclusivament a nosaltres mateixos; ens cal conèixer què commou, preocupa o ajuda a qui tenim al costat.
A - DIMENSIÓ INTERIOR: La interioritat és l’espai personal on s’integren i unifiquen els pensaments, les creences, els sentiments. Saber-lo descobrir i valorar ens ajuda a ser persones més profundes i reflexives, obertes al sentit i a preguntes profundes, i a trobar l’equilibri de la vida.
A
El projecte de creixement personal engloba diferents projectes que expliquem a continuació.