skip to Main Content
93.803.27.00 - Plaça Castells, 10 (Igualada) · secretaria.igualada@escolapia.cat
L’Escola Pia d’Igualada, dins el projecte de Convivència de centre, aprovat pel Consell Escolar el juliol de 2020, va proposar la creació d’un Servei de Mediació que fomentés la resolució i gestió dels conflictes de manera positiva i entre iguals.
A
La mediació escolar es basa en:
– Aconseguir la cooperació de cada persona, assumint la responsabilitat per mantenir un bon clima.
– Acceptar les diferències: no intentar canviar les persones, ni fer comentaris ofensius que contribueixen en el malestar.
– Acceptar que un conflicte no és individual, sinó que és “nostre”. I no hi ha una persona que guanya i una que perd.
– Implicar tota la comunitat educativa.
– Formar alumnat específic per fer de mediador/a.

Des del curs 20-21, els alumens de 2n d’ESO aprenen a fer de mediadors escolars en l’optativa: Competència Cultural i artística: actua per la mediació!

 

Adreçada a tots els nois i noies que tinguin ganes d’experimentar en el món de la interpretació, tot incorporant-se al Servei de Mediació de l’escola. Obtindran eines i crearan material per tal que, amb la seva ajuda, els conflictes entre els alumnes es resolguin de manera pacífica i positiva. Aquesta acció està orientada a la millora del clima de l’aula i del centre.
Aprendran a ser mediadors i mediadores a través de les arts escèniques amb l’objectiu de transmetre a la resta de la comunitat educativa el Servei de Mediació i presentar de manera clara en què els pot ajudar i com es pot accedir a ell.
Es tracta d’educar en els valors de la tolerància, el respecte, la participació, la cooperació i la comunicació.
 
El Servei de Mediació ha anat creixent cada any amb l’alumnat que s’ha anat formant en la gestió de conflictes entre iguals. Així, quan es produeix un conflicte entre alumnes, es valora l’opció que s’intervingui des del Servei de Mediació i s’activen tots els protocols per a poder fer bé la mediació. No sempre intervenen els mateixos alumnes mediadors-es, però sí que sempre es planifica la intervenció de la mateixa manera, que han practicat i, amb el suport d’un professor-a, poden posar-la en marxa.
Back To Top