skip to Main Content
93.803.27.00 - Plaça Castells, 10 (Igualada) · secretaria.igualada@escolapia.cat

OBJECTIUS

La robòtica educativa és un sistema d’ensenyament interdisciplinari que permet als estudiants desenvolupar àrees de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques, el que en anglès es coneix amb les sigles STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), així com àrees de lingüística i Creativitat.

Els estudiants aprenen a construir models que normalment van acompanyats d’un programa informàtic que fa que el robot executi ordres (ja sigui desplaçar-se, identificar colors, mesurar distàncies a un objecte, …). Els sistemes de programació que se solen utilitzar gairebé sempre estan basats en icones i no en instruccions escrites, perquè l’aprenentatge sigui més atractiu i intuïtiu. La finalitat és que l’estudiant es familiaritzi amb els dispositius programables, cada vegada més presents en la nostra societat. Amb aquesta capacitat per entendre com es programen els robots, adquireixen una habilitat que els serà molt útil en el seu futur personal i professional.
La Robòtica ens permet la creativitat en la resolució de problemes i el descobriment autònom de la ciència i la tecnologia podent-se aplicar en qualsevol àmbit.

L’objectiu és resoldre reptes, crear situacions i entendre conceptes amb l’experimentació i la pràctica dels robots treballant en equip i de manera multidisciplinar.

Llar (P2 i P3)
Els objectius d’aprenentatge són:
⮚ Consciència d’un mateix
⮚ Reconeixement i comprensió de les emocions
⮚ Desenvolupament de la psicomotricitat fina
⮚ Col·laboració

Infantil
El objectius d’aprenentatge són:
⮚ Ensenyar conceptes matemàtics senzills a través de l’exploració del transport.
⮚ Aprendre Sumes i restes senzilles
⮚ Resolució de problemes
⮚ Joc d’interpretació
⮚ Treball col·laboratiu

Actualment disposem de:
● Bee-bots, robot educatiu adreçat a nens i nenes d’entre 3 i 7 anys (Educació Infantil i Cicle Inicial). S’introdueix a P3, P4 i P5 als Ambients (Ambient Tecnològic), 2 cops a la setmana.
● Lego, on es treballen conceptes matemàtics, científics i tecnològics a partir de les construccions lego.

Primària
Actualment disposem de:
● 5 LEGOs bàsics – màquines simples i engranatges.
● 12 Set bàsic LEGO Education WeDo 2.0 (robot)
● Kit d’energies renovables
● 5 Set’s Lego Mindstorms EV3
● Màquines simples i motoritzades (complement a Robot EV3)

● Racons de Treball, on els alumnes poden escollir assistir al racó de robòtica per desenvolupar la creació lliure o la creació i programació pautada ja sigui mitjançant el docent o el programari del robot per assolir els objectius proposats per aquella sessió.
● Alguns dels objectius que desenvolupem amb la robòtica educativa són:
– Treballar la motricitat fina de les extremitats superiors.
– Respectar el material i les produccions dels companys.

– Iniciar-se en el llenguatge de la programació de manera natural i lúdica a través de Lego WeDo 2.0.
– Desenvolupar l’aprenentatge per indagació. Aprenentatge assaig-error.
– Facilitar la interacció amb els companys i companyes.

Secundària
A 1r i 2n d’ESO treballem amb els robots Lego Mindstorms EV3 per desenvolupar diferents projectes amb graus diferents de dificultat.
A 2n d’ESO utilitzem Scratch com a llenguatge de programació.
A 3r i 4t d’ESO desenvolupem projectes amb Arduino. Aquí han de fer tota la construcció del projecte a desenvolupar, adquireixen coneixements d’electrònica i de programació amb C++ i Python.

Batxillerat
A Batxillerat, la robòtica és concebuda com un treball per projectes en equips d’aprenentatge cooperatiu. Els equips que treballem són de tecnologia Arduino que permeten desenvolupar projectes molt creatius que engloben diferents funcions, sensors i aplicacions tant quotidianes com de caire més acadèmic.
El llenguatge de programació és C++ i incorporem l’ús de diferents sensors que mesuren tot tipus de paràmetres (temperatura, llum, so, colors…) per crear dispositius capaços d’automatitzar processos.

Back To Top