skip to Main Content

Perquè el treball en equip sigui eficaç el primer que els membres d’un equip han de tenir clar són els objectius que persegueixen, a saber: aprendre i ajudar-se a aprendre. Tenir clars aquests objectius, i unir-se per assolir-los millor, equival a incrementar el que es denomina tècnicament la interdependència positiva de finalitats.
També és molt important, si no imprescindible, l’exercici de diferents rols dintre de l’equip: Coordinador, secretari, portaveu i ajudant.

Per accentuar el que es denomina la interdependència positiva de rols és necessari que cada membre de l’equip tingui assignat un rol i sàpiga exactament què ha de fer (les responsabilitats que té) per exercir-lo.
Igualment, si l’equip ha de fer o produir alguna cosa (un treball escrit, un mural, una presentació oral…) és necessari que es distribueixin el treball a realitzar (que tots participin en el treball) i així fer créixer el que s’anomena la interdependència positiva de tasques.

L’ESTRUCTURA COOPERATIVA DE L’ACTIVITAT A L’AULA. Pere Pujolàs Maset (Universitat de Vic) Juny 2013

Sample Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Back To Top