L’estil Metodològic té per objecte concretar el nostre Caràcter Propi a l’aula i marca quina ha de ser la nostra actuació metodològica. Per tant, ens trobem davant d’una decisió institucional, presa des de l’anàlisi de la realitat, des de les necessitats detectades i des de la voluntat d’atenció a l’alumne i a l’educador i, perquè no quedi tan sols en paraules o en uns documents escrits i emmagatzemats, decidim una actuació i ho fem, a través d’indicadors, que centrem en tres àmbits:
Els alumnes han de ser capaços de…
- Desenvolupar la seva personalitat, actuar per millorar la societat i de construir coneixement.
Els educadors/es han de ser capaços de…
- D’implicar-se, no solament amb la Institució i amb l’equip, també de relacionar-se personalment a l’aula i a l’escola i de dissenyar activitats d’ensenyament-aprenentatge.
L’organització ha de respondre…
- L’organització de l’aula i de l’escola han de respondre i facilitar el que volem amb un model de gestió dels recursos justa, acurada i solidària.
- Cal que aquesta actuació, atenta a la pròpia escola i a tot el col·lectiu, ens porti a una intervenció real, directa i avaluable, tant a l’aula com a l’escola.